Okrem bežných designerskych odborov ponúkame aj na Slovensku zatiaľ unikátne vzdelávanie pre špecialistov v oblasti vývoja digitálnych vzdelávacích obsahov a možností využívania mobilných technológií a optimalizácie obsahov pre nich – to všetko v rámci nového mladého odboru nazývaného mLearning design (v ,,predtabletovej” ére známy ako eLearning design).
Vyberte si z dvoch softvérových možností, v rámci ktorých absolvujete praktickú časť kurzu:

Verzia Adobe CAPTIVATE: Ak už pracujete v programoch od Adobe, alebo hodláte v nich pracovať, využite túto možnosť a získate tak kompatibilný prístup do rodiny produktov Adobe, ktoré sú vrcholovým štandardom v oblastiach digitálneho designu. Vhodné najmä pre budúcich profesionálov v oblastiach vývoja digitálneho vzdelávacieho obsahu (designéri, vývojári aplikácií), ktorí plánujú svoju kariéru ako elearning designéri a elearning developeri.

Verzia MS PowerPoint + iSpring Suite: Ak preferujete vývojový prístup s ohľadom na používanie osvedčených a bežných aplikácií, najmä PowerPoint, toto je voľba pre vás. Jednoduché a vysoko intuitívne softvérové workflow, pri ktorom využijete naplno všetky sily a prostriedky PowerPointu, spolu s integrovaným balíkom softvérov iSpringSuite na navrhovanie a vývoj digitálnych vzdelávacích obsahov. Vhodné pre užívateľsky zameraných autorov a tvorcov obsahu (lektori, učitelia), ktorí chcú ihneď začať vytvárať a publikovať profesionálne obsahy.
Základné informácie o kurze
Organizačná forma vzdelávania: Kombinovaná (Prezenčne + Dištančne)
Rozsah: 72 hodín |
Cieľová skupina
- Tento typ vzdelávania je určený najmä lektorom, učiteľom, školiteľom, prezentátorom, personalistom, marketérom a všetkým ostatným, ktorí sa chcú naučiť, ako nasadiť do svojich aktivít rôzne digitálne prostriedky (elearningové kurzy, produktové a vzdelávacie webináre, elektronické testy, vzdelávacie hry, scenárove aplikácie, interaktívne simulácie atď.). Kurz poskytuje kľúčové vedomosti a zručnosti pre prechod z tradičného vzdelávania na modernú kombinovanú formu v rámci metódy známej ako blended learning (kombinované vzdelávanie).
- Kontinuálne vzdelávanie pedagogických zamestnancov – špecializačné – kreditový systém
|
Profil absolventa
- Absolvent modulu rozumie metodickým špecifikám digitálneho vzdelávania a samostatne navrhuje rozhrania a funkcionalitu interaktívnych vzdelávacích aplikácií. Dokáže pracovať s multimediálnymi prvkami a prakticky vytvárať ucelené digitálne vzdelávacie produkty.
|
Metódy
- teoretická príprava v oblasti multimédií a princípov interaktívneho dizajnu,
- videokurzy, simulácie, cvičenia a zadania v online systéme LMS,
- praktický nácvik a projekty.
|
CENY A FORMY VZDELÁVANIA:
- Prezenčne: 428 €, kombinované vzdelávanie: učebňa Košice + LIVE + LMS, stretnutia naživo, výklad, zdieľanie obrazoviek, audio, video
(počas mimoriadnej covid situácie stretnutia LIVE + LMS)
- Podrobnejšie o formách vzdelávania v sekcii: >> Formy vzdelávania
Vypísanie termínov:
verejné termíny alebo individuálne podľa záujmu (už od 1. účastníka – bez zmeny ceny!)
VIAC INFORMÁCIÍ:
Tel. 0948 203 003, info@digitaldesign.sk |
Učebné plány a osnovy
Princípy interaktívneho designu
- GUI: Graphic user interface – plánovanie a navrhovanie rozhraní
- Vizuálna logika a užívateľská prístupnosť
- Interaktivita – princípy interaktívneho dizajnu
- Typy navigácie užívateľa
- Dididaktika, dramaturgia, štruktúrne metafory
- Montáže médií a aplikácií
|
- Teórie médií – audio, video, animácia, obraz, text
|
Odborná špecializačná príprava
|
Teória digitálneho vzdelávania
|
Kurz Teória digitálneho vzdelávania je úvodným kurzom pre dôkladné oboznámenie sa s pojmami, podstatou a princípmi digitálneho vzdelávania (často známeho pod dnes už trochu zužujúcim pojmom elearning). Okrem histórie a súčasnosti digitálneho vzdelávania a jeho spojitosti s tradičnými vedami o edukácii a didaktike, nazriete aj pod pokrievku budúcnosti, v ktorej sa vzdelávanie plne centralizuje na osobu účastníka a ponúka mu digitálne prostriedky a organizačnú variabilitu v rámci takzvaného riadeného sebavzdelávania – mLearning (z angl. výrazu mobile learning). Výraz mLearning sa však častokrát používa vo význame mobilné vzdelávanie, multimediálne vzdelávanie, občas aj moderné vzdelávanie.
- Teórie
- Ćo je to elearning / digitálne vzdelávanie
- História – nástup počítačov – CBT learning
- História – nástup internetu – eLearning
- Možnosti súčasných digitálnych technológií pre vzdelávanie a prácu s ľuďmi – mLearning
- Základné pojmy – elearning, mlearning, digitálne vzdelávanie, digitálny objekt, digitálna aktivita…
- Perspektívy a trendy digitálneho vzdelávania – mLearning, gamification, assessments…
- MS PowerPoint / Adobe Presenter / Moodle – krátke predstavenie kľúčových technológií
|
Typológia digitálnych vzdelávacích interakcií a DVO /Horton/
|
Špecializovane zameraný kurz, na ktorom sa účastníci oboznámia s delením digitálnych vzdelávacích obsahov podľa jedného z najvýznamnejších autorov a nestorov navrhovania vzdelávacích obsahov (Elearning design), amerického profesora W. Hortona. Je autorom niekoľkých didaktických publikácií, v ktorých na praktických príkladoch definuje rôzne typy vzdelávacích interakcií a začleňuje ich do väčších celkov s cieľom pochopiť ich podstatu, previazanosť s tradičnou didaktikou a význam použitia. Horton poskytuje ku svojim teóriam množstvo praktických ukážok. Metódy vzdelávania v tradičnej didaktike Horton vníma v digitálnej ére ako vzdelávacie interakcie. Tieto interakcie prebiehajú medzi účastníkom a aplikáciou.
- O metodike digitálnych vzdelávacích obsahov (DVO)
- Rozdelenie typov aktivít
- ABSORB type activities – digitálne prednášky, výklad, prezentácie, simulácie, príbehy…
- DO type activities – interaktívne aktivity – demonštrácie, testy, úlohy, scenárové cvičenia…
- CONNECT type activities – projektové úlohy napájajúce na prax…
- Ďalšie typy vzdelávacích interakcií – SOCIAL activities, mLEARNING, TESTS, GAMIFICATION…
|
Učenie sa z multimédií /Mayer/
|
Psychologizujúco zameraný kurz, na ktorom sa účastníci oboznámia s najrozšírenejšou teóriou učenia sa z multimédií, z pera skúseného amerického doktora psychológie a autora prvej výskumom overenej koncepcie Multimedia Learning Richarda E. Mayera. Mayer vypracoval teóriu učenia sa pomcou audio a vizuálneho kanála a podrobne popísal proces prijímania, spracovania a zapamätávania si vzdelávacích obsahov na multimediálnom základe a zhrnul ich do tazvaného modelu SOI. Azda najdôležitejším výsledkom jeho výskumov a praktických prác je vypracovanie 14 princípov učenia sa z multimédií, ktoré si preberieme aj na tomto kurze.
- Čo je to multimedia learning
- Princíp učenia sa z multimédií
- Multimedia principles – Contiguity, Coherence, Multimedia, Segmenting, Pretraining
|
Teória a prax vývoja elektronických testov
|
- Teória testov a dotazníkov
- Možnosti digitálnych testov a dotazníkov
- Typy otázok
- Tracking a vyhodnocovanie
|
Odborná prax
Projektovanie digitálnych aktivít a storyboarding
|
Na tomto na prax orientovanom kurze sa naučíte projektovať komplexné digitálne vzdelávacie aktivity na základe takzvaného modelu ADDIE. Ten zahŕňa všetky plánovacie a projektové kroky, navrhovanie učebných plánov a osnov a informácie k tímovej výrobnej realizácii a organizácii práce. Súčasťou kurzu sú aj pripravené projektové a storyboardové šablóny, ktoré budú môcť používať účastníci kurzov aj vo svojej vlastnej praxi. Zároveň si objasníme základné východiská, z ktorých má efektívny a dobre pripravený vzdelávací kurz vychádzať. Ide o proces stanovovania vzdelávacích cieľov, štruktúrovanie vzdelávacích obsahov ako aj proces ich výroby. Takisto si spomenieme možné spôsoby distribúcie vzdelávacieho obsahu ako aj činnosti spojené s riadením vzdelávania.
- Model ADDIE
- Storyboarding
- Flipped learning
|
VERZIA: MS PowerPoint + iSpring Suite – podrobný softvérový tréning
|
- Zoznámenie sa s užívateľským prostredím
- Základy prezentácie
- Práce so snímkami
- Zobrazenia – Normálne, Radenie snímkov, Poznámky, Na čítanie
- Vytváranie kopírovanie, premenovávanie
- Práce s objektami na snímkoch – vytváranie, import, vyberanie…
- Zmena rozloženia snímkov
- Predlohy snímkov, motívy, šablóny
- Práce s textom
- Vkladanie obrázkov, klipartov a diagramov
- Vkladanie obrázkov a klipartov
- Práce s diagramom
- Tabuľky
- Grafy
- Animácie – texty, snímky, objekty
- Premietanie prezentácií
- Nastavenie vlastností projekcie
- Ovládanie projekcie v rôznych režimoch a nastaveniach
- Tlač a publikovanie do rôznych formátov
O integrovanej sade iSpring Suite
- Prehľad karty v rozhraní PowerPointu
- Možnosti tvorby obsahu na strane Powerpointu
- Vkladanie obrázkov, kreslenie a animovanie objektov na strane PowerPointu
iSpring Presenter
- Vkladanie externých animácií SWF
- Import, nahrávanie, úprava videa
- Import, nahrávanie, úprava audia
- Vkladanie Web objektov
- Vkladanie Youtube vídeí
- Tvorba interaktívneho tlačidla – link, vnútorná navigácia
- Vytváranie scenárov a hierarchie pomocou panelu Presentation Explorer
iSpring QuizMaker
- Rozhranie QuizMakera
- Vytvorenie testu v prostredí PowerPointu
- Vloženie úvodného slidu
- Prehľad typov otázok a interakcií – graded, survey
- Nastavovanie vlastností otázok
- Nastavenie globálnych vlastností testu
- Export do HTML5, SWF, SCORM
- Distribúcia a zber dát – email, server
iSpring TalkMaster
- Rozhranie TalkMastra
- Vytvorenie nového projektu simulácie
- Vytvorenie scény
- Vloženie postavy a pozadia
- Tvorba vetvených variácií zo scény
- Nastavenie spätnej väzby
- Budovanie logicky scén a ich vetiev
- Nastavenie globálnych vlastností simulácie
- Export do HTML5, SWF, SCORM
- Distribúcia a zber dát – email, server
iSpring Visuals
- Rozhranie iSpringVisuals
- Tvorba interakcií typu – Timeline, Directory, FAQ, Book
- Nastavovanie vizuálnych a funkčných vlastností
- Export do HTML5, SWF, SCORM
iSpring Cam Pro
- Rozhranie iSpringCam
- Nastavenie vlastností pre nahrávky
- Nahrávanie videolekcií pomocou iSpring Cam
- Nastavenie vlastností – kvalita videa, playbar
- Export MP4, Youtube video
Možnosti a nastavenia exportu
- Náhľady publikovania – vizualizácia pre desktop, tablet, smarfón
- Pokročilá správa projektu v paneli Presentation Explorer
- Možnosti nastavení dialógového okna Publikovať
- Úprava prehrávača a playbaru iSpring
- Vkladanie príloh, zvýrazňovače, info o autorovi a pod.
- Výstupné formáty: Web, Video, CD, SCORM, AICC, iSpringLearn, otherLMS
|
VERZIA: Adobe Captivate – podrobný softvérový tréning |
- 1. Úvod do aplikácie Captivate
- Úvodná obrazovka
- Vytváranie rôznych typov projektov
- Rozhranie programu – panely a nástroje
- Predvoľby a základné nastavenia
2. Začíname
- Vytvorenie prázdneho projektu – klasický projekt a responzívny
- Vytvorenie projektu zo šablóny CPTL
- Nahrávanie softwarových simulácií a interaktívnych demonštráciíí – úvod do možností a módov
- Vytvorenie projektu z prezentácie MS PowerPoint
- Vytvorenie obrázkovej prezentácie
- Práca s motívmi a témami
- Pridávanie nových snímkov
- Typy snímkov zo šablóny
- Master slidy a predlohy
3.Vytváranie objektov a vkladanie médií
- Práca s textom
- Vytváranie tvarov – ponuky panelu Shapes
- Formátovanie textov a tvarov – panel Properties
- Panel Library
- Import obrázkov JPG, PNG, BMP
- Import súborov Photoshopu (.psd)
- Špecifiká importu SVG
3. Pridanie interaktivity
- Oboznámenie sa s časovou osou
- Princíp časovania objektov na časovej osi
- Pridanie tlačidla Button
- Použitie interaktívnych objektov Clickbox
- Vytváranie hypertextových odkazov a linkov
- Interaktivita vnútri aplikácie – simple actions
- Budovanie komplexných interakcií – advanced actions
- Vkladanie a upravovanie objektov Learning interactions
- Vkladanie objektov Widgets
4.Prechody a animácie
- Práce s prechodmi snímkov Transitions
- Práce s panelom Timing – knižnica zabudovaných animácií
- Aplikácia a úprava animovaných prvkov
- Práca v časovej osi
- Import animácií vo formáte SWF a XML
5. Pridanie videa a zvuku
- O importe audio a video médií
- Prevod videoformátov do súboru FLV a MP4 – Adobe Media Encoder
- Pridanie zvuku na pozadí aplikácie – Background audio
- Pridanie zvuku k objektom – Event audio
- Nahrávanie a editácia zvuku – Record audio
- Použitie aplikácie Audio manager
- Import videa do projektu – Video event
- Použitie Multi-slide video
- Pridanie YouTube videa
- Vytváranie titulkov – Closed captions
6.Vytváranie a vyhodnocovanie testov
- Vytváranie snímok s testovými otázkami
- Základné typy testových otázok
- Vytváranie interakcií Drag and Drop
- Vytvorenie náhodnej snímky s testom
- Manažér testových otázok
- Vyhodnotenie reakcií užívateľa
7.Recenzie a prehliadanie v pracovných skupinách
- Publikovanie a prehliadanie projektu v programe Adobe Captivate Reviewer
8. Publikovanie
- Možnosti exportu – HTML5, SWF, video MP4, SCORM, appk, ipa
- Špeciálny export – súbory Word, Adobe Connect, Adobe Captivate Prime
- Diskusia, záver
|
Praktické projekty
Vytváranie projektov na účastníkmi zadané témy
- komplexné procesy, ktorých úlohou je preveriť všetky teoretické vedomosti, praktické ukážky, overené nácvikové postupy a ich celková schopnosť implementácie v praxi.
- Prípadová štúdia – návrh a vývoj interaktívnych vzdelávacích aplikácií s multimédiami – digitálny výklad, prednáška, test, videotutoriál
- Možnosti exportu a nasadenia projektov
|