
Akreditovaný komplexný odborný kurz, na ktorom sa oboznámite s pravidlami a princípmi grafického designu a zásadami navrhovania a spracovávania reklamnej a propagačnej grafiky ako sú napríklad reklamné tlačoviny, letáky, plagáty, inzercie, reklamné tabule, rollupy, fotosteny, bilboardy a mnoho ďalších grafík pre tlač, produkčné stroje (polepy, nálepky) aj digitálne obrazovky (reklama pre web a socálne médiá). Súčasťou kurzu sú aj designérske rozbory a budovanie zručnosti práce v kľúčových programoch Adobe Illustrator, Adobe Photoshop, spolu s integráciou a nadväznosťou k programom Adobe InDesign a Acrobat Pro.
INFORMÁCIE
Organizačná forma vzdelávania: Kombinovaná, viacformová (PREZEČNE V UČEBNI alebo PREZENČNE ONLINE + DIŠTANČNE v online učebni LMS)
- PREZENČNE V UČEBNI alebo PREZENČNE ONLINE – výučba a výklad, nácvik, ukážky, designérske rozbory praktických projektov, tipy a triky, konzultácie, otázky a odpovede,
- DIŠTANČNE V ONLINE UČEBNI LMS – prípravné témy, teórie, predmety, ukážky a simulácie, podrobné videokurzy) – kompletné prehľady predmetov a kurzov – Vstup do online učebne.
- Podrobnejšie o formách vzdelávania v sekcii: >> Formy vzdelávania
Profil absolventa
Absolvent je schopný samostatne navrhovať najrôznejšie grafické produkty v reklamnej oblasti a pripravovať ich pre profesionálnu komerčnú tlač, produkčné zariadenia, alebo publikovanie pre web, obrazovky a mobilné zariadenia.
Požadované vstupné vzdelanie
- Minimálne SŠ vzdelanie, základy práce s PC
Metódy a formy vzdelávania
- teoretická predpríprava v online učebni,
- štartovacie aj pokročilé softvérové výcviky v online učebni,
- výklad a praktický nácvik prezenčne v učebni alebo prezenčne online,
- projekty a zadania (kombinovane),
- pokročilé témy a techniky, diskusia (kombinovane).
- Podrobnejšie o formách vzdelávania v sekcii: >> Formy vzdelávania
Ceny a prihláška
- 328 €
- Prihláška a postup: Prihláška na akreditovaný kurz / akreditované štúdium – DigitalDesign.sk
Rozsah a termíny
- Rozsah kurzu: 48,00 hodín / 2-5 týždňov (podľa intenzity stretiek)
- Vypísanie termínov: verejné termíny alebo individuálne podľa záujmu, na mieru.
- Zľavy za viac odborov: áno, dohodou
Časový rozpis priebehu vzdelávania
- 1 týždeň: Prístup do vzdelávacieho systému, prípravné kurzy, teórie, predmety – dištančne LMS
- 2. týždeň: Nácvik a zručnosti práce v aplikáciách – prezenčne + štúdium v online učebni a domáce zadania
- 3. týždeň: Riešenie praktických zadaní a projektov – prezenčne + štúdium v online učebni a domáce zadania
- 4. týždeň: Riešenie praktických zadaní a projektov – prezenčne + štúdium v online učebni a domáce zadania
- 5. týždeň: Vypracovávanie projektu, záverečný test, obhajoba záverečnej práce
Poznámka: časový rozpis je prispôsobovateľný individuálnym požiadavkám účastníkov pri dohode celej skupiny na úvodnej zácvikovej hodine.
UČEBNÉ OSNOVY A PLÁNY
AKR0: Teórie počítačovej grafiky a odborov designu (povinný prípravný):
Úvod do počítačovej grafiky
- Základné pojmy a rozhľad v odbore
- Odbory a špecializácie v digitálnom designe
- Vektorová a bitmapová grafika – princípy, výhody, použitie
- Multimédiá – princípy animácie, videa a videosúbory, audio
- Farebné režimy RGB a CMYK
- Formáty súborov – pre tlač, web, video, animáciu a audio
- Softvérová integrácia
Teória grafického designu
- Čo je to grafický design – definícia, história, súčasnosť
- Design a vizuálny kód jednotlivca – biologické, kultúrne, sociologické aspekty
- Interakcia s okolím – podnet, reakcia, asociácie, rozvoj vizuálneho videnia
- Zámerné vytváranie prvkov a ich vzťahov – designérsky proces a myslenie
- Prvky na ploche a ich vlastnosti – farba, tvar, velkosť, priestor (nositelia obsahu)
- Základné kamene designu – čiary, rámčeky, rástre, spád, prázdny priestor (nositelia štruktúry)
- Pracovné nástroje digitálneho designéra – mriežky, vodítka, pravítka, stĺpce
- Základné pravidlá designu – jednota, rytmus, účelnosť, prehľadnosť, vizuálna navigácia
Písmo a typografia
- Písmo – základné pojmy, anatómia
- Fonty a ich delenie
- Základné typografické vlastnosti písma
- Typografické a štylistické alternatívy, glyfy
- Sadzba textu a druhy sadzby
- Typografické pravidlá pri sadzbe
- Niektoré najčastejšie chyby pri práci s písmom, sadzbe a typografii
Kompozícia a layout
- Layout – príbeh stránky (dvojstránky) a jeho vizuálne rozprávanie
- Psychológia čítania stránky – hierarchia v kompozícii, vizuálna navigácia
- Rovnováha a vyváženosť textu a grafiky, rytmus obsahov
- Juxtapozície – vzťahy objektov v layoute navzájom
- Hustota sadzby a návrhu – grafika, texty, médiá
- Podporné a štrukturálne prvky – boxy, stĺpčeky, rastre
- Pravidelné a nepravidelné zarovnávanie objektov
- Okraje layoutov a priestor medzi stránkami
Farby a psychológia farieb
- Farba vo fyzike
- Viditeľné spektrum
- Odraz svetla a vnímanie farieb
- Miešanie farieb
- Farebný priestor RGB a CMYK
- Farebné modely HSV, LAB a ďalšie
- Farby a bitový zápis
- Delenie farieb
- Farebný kruh a vlastnosti farieb
- Farebné témy v digitálnom designe
- Psychologické pôsobenie rôznych farieb
AKR1: Grafický design: reklamná a propagačná grafika
Adobe Illustrator I.+II. – rozšírený softvérový tréning
ZAČÍNAME
- Rozhranie: Príkazy a nástroje
- Rozhranie: Panely a pracovné plochy
- Vytvorenie a uloženie prvého dokumentu
- Kresliace plátna (Artboards) a práca s nimi
- Základné ovládanie dokumentu – lupa, navigátor, ručička
- Nástroje Výber, Priamy výber, Kúzelná palička, Laso – úvodné oboznámenie
ZÁKLADY KRESLENIA
- Základná pojmológia v Illustratore
- Vytváranie jednoduchých ciest a režimy vyberania
- Spájanie ciest
- Ponuky nástrojov Základných tvarov
- Jednoduché vyfarbenie objektov – výplň, ťah
- Vytváranie skupín z objektov
- Režim izolácie – práce vnútri skupiny objektov
- Zarovnávanie objektov pomocou panelu Zarovnanie
- Používanie vodítok a mriežok k rozvrhom
- Inteligentné vodítka
VYTVÁRANIE VLASTNÝCH TVAROV ZO ZÁKLADNÝCH TVAROV
- Vytváranie objektov pomocou paletky Cestár
- Režimy tvarov
- Vytváranie tvarov pomocou funkcie Živá vektorizácia
KRESLENIE NÁSTROJMI PERO A CERUZKA
- Predstavenie nástrojov Pero
- Vytváranie rovných a zakrivených čiar – rohové body
- Vytváranie kriviek – kotevné body a úsečky
- Kombinácie úsečiek a kriviek, výber a úprava ciest pomocou Priamy výber
- Prevod rohových a kotevných bodov, odstraňovanie a pridávanie bodov pomocou Pera
- Kreslenie ceruzkou
- Nastavenia vlastností nástroja ceruzka
- Vyhladzovanie čiar pomocou nástroja vyhladenie
- Základy vyfarbovania a výplne čiar a objektov
TRANSFORMÁCIE A DEFORMÁCIE OBJEKTOV
- Zmena veľkosti objektov na ploche
- Zmena veľkosti pomocou matematických metód – panel Transformácie
- Práce s ponukou príkazov Transformovať: Zrkadlenie, Otáčanie, Deformovanie, – Skosenie, Prevracanie
- Práca s efektom Transformovať a nástrojom Ľubovoľná transformácia
VYFARBOVANIE
- Farebné režimy CMYK a RGB
- Základné princípy vyfarbovania pomocou panelov Farby a Vzorník
- Vytváranie a ukladanie vlastných farebných políčok
- Dialógové okno Výber farby
- Dostupné knižnice vzorníkov v Illustratore
- Vytváranie skupín farieb
- Panel Výber farieb (Color Guides)
- Úprava farieb v kresbe
- Maľovanie prechodmi a vzormi
- Vytváranie vlastných vzorov
- Vyfarbovanie grafiky pomocou funkcie Živá maľba
- Panel Color
- Prefarbovanie grafiky (variácie) pomocou panelu Prefarbenie (Recolor artwork)
PRÁCE S TEXTOM
- O textoch v Illustratore -prehľad možností a funkcií
- Vytváranie bodového textu
- Vytváranie textu v ploche (textový kontajner)
- Zoznámenie sa s tokom textov
- Nástroj Zvislý text
- Nástroj Text na ceste
- Základné úpravy textu – vyfarbovanie, formátovanie
- Sadzba textov v Illustratore – predstavenie ponuky príkazov Voľby textu na ploche
- Stĺpcová sadzba v Illustratore
- Pokročilé typografické možnosti pri práci s textami
- Vytváranie odstavcových a Znakových štýlov a práca s nimi
- Kopírovanie vlastností textu a aplikovanie na iný text
- Obtekanie textu okolo objektu na ploche
- Vytváranie obrysov z textov
- Niektoré efekty a práce s textami – pokrivenie obálkou, efekty štýlov, transformácie
VRSTVY
- Koncept práce a organizácie obsahov pomocou vrstiev
- Vytváranie vrstiev a podvrstiev
- Vytváranie skupín vrstiev
- Zobrazovanie, skrývanie, zamykanie a presúvanie vrstiev v poradí
- Vyberanie objektov pomocou panelu Vrstiev – zacieľovanie
- Zlučovanie a izolovanie vrstiev
PRECHODY
- Panel Prechody a Nástroj Prechod
- Tipy prechodov
- Vytváranie prechodov kreslením v ploche
- Práce s prechodmi v paneli Prechod pomocou bežcov
- Aplikácia prechodu na niekoľko objektov
- Vytvorenie plynulého farebného prelínania
MAĽOVANIE, STOPY
- Štetec a jeho nastavenia – predvoľby
- Štetec Blob brush
- Aplikovanie stopy na ťah štetca pomocou panelu Stopy
- Knižnice stôp
- Efekty ponuky Kliky-háky
- Vytváranie a ukladanie vlastných stôp
SYMBOLY
- Koncept a princíp symbolov v Illustratore
- Panel Symboly a vytváranie instancií
- Knižnice symbolov
- Zrušenie väzby na symbol
- Úprava symbolov
- Ukladanie vlastných symbolov do knižníc
- Symboly pre aplikáciu Flash CS5.5
EFEKTY
- O efektoch Illustratora a Photoshopu
- Aplikovanie efektov na existujúci objekt – galéria Efektov
- Úprava nastavení efektov
- Úpravy objektu pomocou efektov Pokriviť
- 3D efekty v Illustratore – Obkrúžiť, Vytlačiť a skosiť
- Mapovanie symbolu na objekt 3D
- Mapovanie obrázkov Photoshopu
PANEL VZHĽAD A ŠTÝLY
- Sila a výhody panelu Vzhľad
- Úprava existujúcich vlastností a efektov objektu v paneli Vzhľad
- Pridávanie nových vlastností v paneli Vzhľad
- Pridávanie duplikovaných ťahov a výplní
- Používanie grafických štýlov
- Vytvorenie a uloženie grafického štýlu v paneli Grafické štýly
- Práce v paneli Grafické štýly
KOMBINOVANIE VEKTOROVEJ GRAFIKY S BITMAPAMI
- O základných princípoch vektorových a bitmapových grafík
- Vkladanie súborov JPG a Photoshopu do dokumentu v Illustratore
- Vkladanie dokumentov iných formátov (PDF)
- Maskovanie a orezávanie bitmapových grafík
- Úprava masiek, vytváranie zložitých ciest a masiek krytia
- Kombinovanie kresieb, obrázkov a textov – sadzba a koláže v Illustratore
ILLUSTRATOR A INÉ APLIKÁCIE
- Export a import súborov formátu Adobe Illustrator a Photoshop
- Úprava naviazaných dokumentov a objektov – panel Väzby
- Integrácia Illustratora s aplikáciou Flash CC
- Vkladanie natívnych súborov Illustratora do programu InDesign CC
PRÍPRAVA GRAFIKY PRE TLAČ, WEB, SOCIÁLNE SIETE A OBRAZOVKY – EXPORT
- Princíp tlače a tlačových zariadení
- Proces zlučovania grafiky v Illustratore počas prebiehajúceho exportu
- Rastry, farby a priame farby
- Zlučovanie grafík a zlučovanie priehľadnosti
- Rastrovanie efektov Illustratora počas tlačovej úlohy
- Farebné výťažky a pretlač
- Dialógové okno Tlač v Illustratore
- Tlač do formátov EPS, PS, PDF
- Princípy optimalizácie grafiky pre web
- Webové formáty obrázkov a výber vhodného formátu pre rôzny typ grafiky
- Dialógové okno Uložiť pre web a zariadenia (Save for web and device)
- Export webovej grafiky
PRAKTICKÉ PROJEKTY
Reklamné a propagačné grafické materiály: vizitka, leták, inzerát, veľkoplošná tabuľa, firemný prospekt, webový baner, alebo potlač CD/DVD a pod.
Adobe Photoshop I.+II. – rozšírený softvérový tréning
ZAČÍNAME
Nastavenie dokumentu – základné nastavenia
Rozhranie aplikácie – základný prehľad
Ponuky nástrojov a ponuky príkazov – prehľad
Panely a práce s nimi
Tvorba a správa pracovných plôch
ZÁKLADNÉ ÚPRAVY BITMAPOVÝCH OBRÁZKOV
Prehľadávanie a správa fotografií pomocou Adobe Bridge (panel Minibridge)
Otvorenie fotografie alebo existujúceho dokumentu .psd
Základné parametre obrázku – formát, rozmer, rozlíšenie, objem
Bitová hĺbka, farebný režim CMYK / RGB
Základné transformačné úpravy obrázku – orez, otočenie, vyrovnanie, perspektíva
Základné charakteristiky obrázku – jas, kontrast, farba
Tónové vyrovnanie svetiel a tieňov pomocou Úrovne a Krivky
Riešenie problémov s lokálnymi tónovými vadami obrázku
Úpravy farebnosti a ladenia obrázku – Odtieň a sýtosť, Filtre, Variácie
VÝBERY
Práce s nástrojmi na Výber – Obdlžník, Elipsa
Výbery od ruky – Kúzelná palička, Rýchly výber, Výber objektu
Nástroje Lasa
Vytváranie výberov pomocou Pera – cesty
Kombinovanie nástrojov a techník vyberania
Funkcie dolaďovania výberov – Select and mask
Inverzia výberu ako kreatívna technika
Ukladanie výberov do nových vrstiev
Ukladanie výberov a ciest
PRÁCE S VRSTVAMI
Koncept práce s vrstvami v paneli Vrstvy
Vytváranie a duplikovanie vrstiev
Zviditeľňovanie, Zamkýnanie vrstiev
Štýly vrstiev a ich aplikovanie
Režimy prelínaní
NEDEŠTRUKTÍVNA ÚPRAVA OBRÁZKOV
Princípy a koncepty práce
Špeciálne Vrstvy úprav
Masky vrstiev
Spätná úprava a doúprava vykonaných krokov
ZÁKLADY KOLÁŽE A MONTÁŽE
Kombinovanie rastrových obrázkov v projekte Photoshopu
Manipulácia s textami a import vektorovej grafiky do Photoshopu – Smart objects
Vytváranie vektorových tvarov vo Photoshope – základné geometrické tvary
Panel Iné tvary, knižnice Tvarov
Využitie maskovacích techník, komponovania a inteligentných postupov
PRÁCE S TEXTAMI
Pridávanie textových objektov do obrázkov
Formátovanie textov – panely Znak a Odstavec
Štýly vrstiev, aplikované na texty
Špecifiká exportu textov z rastrového editora
RETUŠOVANIE OBRÁZKOV
Retušovacie nástroje a techniky – Healing brush, Klonovacie razítko,
Retuš v praxi pomocou Neural filters – vyhladzovanie a korekcie pokožky, odstraňovanie vád, potláčanie šumu, farebné zlaďovanie atď.
DIGITÁLNA CHIRURGIA
Možnosti kompozičných rekonštrukcií obrazu a jeho partií v dialógu Liquify – úprava úsmevu, zväčšenie /zmenšenie očí a iných partií tela, odstraňovanie tukových previsov, nástroj Tvár
EXPORT
Ukladanie vo formáte .psd – výhody
Ukladanie do formátov pre tlač – špecifiká PDF z Photoshopu
Export a optimalizácia obrázkov pre web – dialógové okno Uložiť pre web
Tlač grafiky priamo z Photoshopu
Spolupráca a pracovné workflow Photoshopu, InDesignu, Illustratora, Flashu a Dreamweavera
Praktické cvičenia a projekty
20 cvičných príkladov pre zručnosti – výbery, retuše, orezanie, perspektíva, koláž, klonovanie, nastavenie tónov a farieb
príprava bitmapových podkladov v rámci záverečných projektov
Forma záverečnej skúšky
záverečný test (požadovaná úspešnosť 85 %) + obhajoba záverečnej práce (vytvorených produktov – vizitky, letáku, inzerátu, plagátu, webových obrázkov a reklamného banneru pre sociálne siete, vytvorených na praktickom výcviku).
Študijné materiály
- interaktívne prednášky, ukážky, simulácie, elektronické testy, podrobné videokurzy k softvérom (slovensky aj anglicky), odborný výcvik
- >> Prejsť do online učebne
Literatúra: (všetky publikácie dostupné účastníkom na zapožičanie):
Skúšobné verzie produktov pre štúdium našich kurzov:
- ADOBE: Skúšobné verzie produktov sťahujte na www.adobe.com – vytvorte si najprv bezplatné Adobe ID konto a po prihlásení sa doň si stiahnite ako prvú aplikáciu CreativeCloud, v ktorej následne nájdete skúšobné verzie jednotlivých programov podľa zvoleného kurzu a zamerania
- COREL: sťahujte podľa pokynov zo stránky www.corel.com
- Affinity Designer a Affinity Photo: https://affinity.serif.com/en-us/photo/desktop/
Upozornenie: pred prihlásením sa na kurz alebo na prvom zácvikovom stretku sa poraďte s lektorom, ktoré konkrétne programy si potrebujete stiahnuť!
VIAC INFO: Tel. 0948 203 003, info@digitaldesign.sk
