Keď sa prílišná kreativita mení na rozpad vizuálnej identity…

Hovorí sa, že všetko má svoje medze. Domnievam sa, že všeobecne ,,osnívaná“ modla vo vizuálnej komunikácii – kreativita – by sa týmto pravidlom mala riadiť takisto.  Aj keď pravdupovediac, neviem sa sám so sebou zhodnúť, či je dnešný príkladový prípad Tresky skôr prepísknutá snaha o kreativitu a inováciu, alebo len nedostatok vedomostí o princípoch vizuálnej identity.

Skrátka, tresku poznáme všetci. Ihneď sa vám vyjaví peknomodrá vigneta na kelímku so žltou rybičkou, oranžovým nápisom TRESKA  a chutným bielym bielym obsahom, ktorý už desaťročia tvorí legendárny stravovací základ mnohých pracujúcich v dopoludňajších hodinách. Svetlomodrá s bielou v chladnej kombinácii spoľahlivo asociujú morské šíravy kdesi v severských krajinách, kde sa treska loví. Isté farebné a obsahové variácie produktu v kelímku na tomto obrázku ešte stále môžeme považovať ,,k veci“ a nestrácame sa v produktovej identite.

treska

Avšak najnovšie kreácie Tresky mi už prídu trochu uletené. Vínovozelená vigneta Tresky so zlatými písmenami na mňa zdiaľky, teda kým som ešte netušil o aký produkt ide, pôsobili, že sa na bilboarde reklamuje luxusné balenie šampanského, alebo nové balenie olív.

treska 1

Môj údiv však dosiahol nové netušené obzory, keď som na tej istej budove zboku objavil ešte bláznivejšiu variáciu, ktorá už vizuálne s pôvodným produktom Tresky nemá naozaj úplne nič. Viackrát som sa presviedčal, či nejde o konkurenčný produkt. Je to treska od košickej Ryby.

treska2

Myslíte si, že tak intenzívne vizuálne skoky sú v pohode?

Be the first to comment

Leave a Reply