Na tomto špecializovanom odbore digitálneho designu sa budeme zaoberať tvorbou grafiky a multimediálnej reklamy pre sociálne médiá – predovšetkým Facebook, Instagram, Youtube, LinkedIn a TikTok. Najprv ovládneme teórie počítačovej grafiky a grafického designu a následne sa pustíme do práce s aplikáciou Adobe Express, ktorá ponúka ucelené modulárne prostredie pre vytváranie statickej aj pohyblivej (animovanej) reklamy a videoreklamy – teda najmä postov, statusov, coverov a hotových príspevkov pre sociálne siete.
Tento odbor je vhodný nielen pre grafikov a social media content designérov, ale aj pre digitálnych marketérov, manažérov a súvisiace profesie, ktoré pracujú v online prostredí a na sociálnych sieťach.
INFORMÁCIE
Organizačná forma vzdelávania: Kombinovaná, viacformová (PREZEČNE V UČEBNI alebo PREZENČNE ONLINE + DIŠTANČNE v online učebni LMS)
- PREZENČNE V UČEBNI alebo PREZENČNE ONLINE – výučba a výklad, nácvik, ukážky, designérske rozbory praktických projektov, tipy a triky, konzultácie, otázky a odpovede,
- DIŠTANČNE V ONLINE UČEBNI LMS – prípravné témy, teórie, predmety, ukážky a simulácie, podrobné videokurzy) – kompletné prehľady predmetov a kurzov – Vstup do online učebne.
- Podrobnejšie o formách vzdelávania v sekcii: >> Formy vzdelávania
Absolvent je schopný samostatne pracovať s kreatívnymi nástrojmi umelej inteligencie od Adobe, pri tvorbe najrozličnejších vizuálov v oblastiach digitálnej grafiky, designu a multimédií.
Metódy a formy vzdelávania
- teoretická predpríprava v online učebni,
- štartovacie aj pokročilé softvérové výcviky v online učebni,
- výklad a praktický nácvik prezenčne v učebni alebo prezenčne online,
- projekty a zadania (kombinovane),
- pokročilé témy a techniky, diskusia (kombinovane).
- Podrobnejšie o formách vzdelávania v sekcii: >> Formy vzdelávania
Ceny a prihláška
- 198 €
- Prihláška a postup: Prihláška na akreditovaný kurz / akreditované štúdium – DigitalDesign.sk
Rozsah a termíny
- Rozsah kurzu: 24,00 hodín / 2-4 týždne (podľa intenzity stretiek)
- Vypísanie termínov: verejné termíny alebo individuálne podľa záujmu, na mieru.
- Zľavy za viac odborov: áno, dohodou
Časový rozpis priebehu vzdelávania
- 1 týždeň: Prístup do vzdelávacieho systému, prípravné kurzy, teórie, predmety – dištančne LMS
- 2. týždeň: Nácvik a zručnosti práce v aplikáciách – prezenčne + štúdium v online učebni a domáce zadania
- 3. týždeň: Riešenie praktických zadaní a projektov – prezenčne + štúdium v online učebni a domáce zadania
- 4. týždeň: Vypracovávanie projektu, záverečný test, obhajoba záverečnej práce
Poznámka: časový rozpis je prispôsobovateľný individuálnym požiadavkám účastníkov pri dohode celej skupiny na úvodnej zácvikovej hodine.
UČEBNÉ OSNOVY A PLÁNY
Teórie počítačovej grafiky a odborov designu (povinný prípravný):
Úvod do počítačovej grafiky
- Základné pojmy a rozhľad v odbore
- Odbory a špecializácie v digitálnom designe
- Vektorová a bitmapová grafika – princípy, výhody, použitie
- Multimédiá – princípy animácie, videa a videosúbory, audio
- Farebné režimy RGB a CMYK
- Formáty súborov – pre tlač, web, video, animáciu a audio
- Softvérová integrácia Creative Cloud
Teória grafického designu
- Čo je to grafický design – definícia, história, súčasnosť
- Design a vizuálny kód jednotlivca – biologické, kultúrne, sociologické aspekty
- Interakcia s okolím – podnet, reakcia, asociácie, rozvoj vizuálneho videnia
- Zámerné vytváranie prvkov a ich vzťahov – designérsky proces a myslenie
- Prvky na ploche a ich vlastnosti – farba, tvar, velkosť, priestor (nositelia obsahu)
- Základné kamene designu – čiary, rámčeky, rástre, spád, prázdny priestor (nositelia štruktúry)
- Pracovné nástroje digitálneho designéra – mriežky, vodítka, pravítka, stĺpce
- Základné pravidlá designu – jednota, rytmus, účelnosť, prehľadnosť, vizuálna navigácia
Písmo a typografia
- Písmo – základné pojmy, anatómia
- Fonty a ich delenie
- Základné typografické vlastnosti písma
- Typografické a štylistické alternatívy, glyfy
- Sadzba textu a druhy sadzby
- Typografické pravidlá pri sadzbe
- Niektoré najčastejšie chyby pri práci s písmom, sadzbe a typografii
Farby a psychológia farieb
- Farba vo fyzike
- Viditeľné spektrum
- Odraz svetla a vnímanie farieb
- Miešanie farieb
- Základné farebné priestor RGB a CMYK
- Farebné modely HSV, LAB a ďalšie
- Farby a bitový zápis
- Delenie farieb
- Farebný kruh a vlastnosti farieb
- Farebné témy v digitálnom designe
- Psychologické pôsobenie rôznych farieb
Špecifiká tvorby pomocou umelej inteligencie
- Princípy tvorby generatívneho obsahu
- Súčasný stav nástrojov a modelov umelej inteligencie a budúcnosť
- Všeobecný prehľad riešení pre tvorbu vizuálneho obsahu
- Spoločenské a etické aspekty pri tvorbe generatívneho obsahu
Adobe Express I.+II,+III. – podrobný softvérový tréning so zameraním na tvorbu multimediálnej reklamy pre sociálne médiá
O programe a jeho možnostiach
- Rozhranie aplikácie – popis, navigácia, orientácia
- Templates – multimedia banka a predlohy Expressu
- Integrácia s profesionálnym prostredím Adobe Creative Cloud a Adobe Firefly
Modul Social media
- Nový projekt – prázdny, nový z predlohy, upload z vlastnej predlohy
- Nový projekt podľa platformy – Facebook, YouTube, X, TikTok, Instagram
- Nastavenia projektu – Resize, Témy, Background color, Translate project
- Nástroje tvorby a obsahu – Text, Foto, Audio, Video
- Editačné možnosti pre jednotlivé nástroje – podrobný tréning
- Publikovanie a stiahnutie
Modul Video
- Nový videoprojekt – prázdny, z videopredlohy, z vlastných vídeí
- Editačné možnosti video assetov – strihanie, kompoziting na časovej osi, zlučovanie, orez, color grade, efekty a titulky
- Kombinovanie video assetov s ďalšími textami, obrazom a audiom
- Publikovanie a stiahnutie
Modul Photo
- Nový projekt – prázdny, z fotografie, z fotopredlohy
- Úpravy a manipulácie pixelovej grafiky – pozadie, resize, orez
- Integrácia AI možností – Text to image
- Kombinovanie s textami a vektorovou grafikou
- Publikovanie a stiahnutie
Modul Document
- Nový projekt – prázdny, z dokumentu PDF, z mediapredlohy
- Nastavenia layoutu
- Import médií, sadzba textov, designérske postupy
- Najčastejšie projekty – flyer, menu, newsletter, poster
- Publikovanie a stiahnutie
Modul Marketing
- Nový projekt – prázdny, z grafickej predlohy, z vlastných predlôh
- Import médií a designérske postupy
- Najčastejšie projekty – logobrand, propagačné reklamy a banery, prezentácie, mikrosites
- Publikovanie a stiahnutie
Modul Generative
- Plná integrácia AI nástrojov a funkcií z rozhrania Adobe Firefly
Praktické cvičenia a projekty
- Vytvorenie statickej reklamy pre sociálne siete podľa zvolenej témy
- Vytvorenie videoreklamy s využitím multimediálnych prvkov, pre sociálne siete, podľa zvolenej témy
Forma záverečnej skúšky
- záverečný test (požadovaná úspešnosť 85 %)
- obhajoba záverečnej práce z vytvorených projektov na základe výberu účastníka
Študijné materiály
- interaktívne prednášky, ukážky, simulácie, elektronické testy, podrobné videokurzy k softvérom (slovensky aj anglicky), odborný výcvik
Softvérová výbava pre štúdium našich kurzov:
- ADOBE: Na stránke www.adobe.com vytvorte si najprv bezplatné Adobe ID konto. Následne si objednajte a zakúpte Express (11,99€ / mesačne), prípadne si zakúpte celý balík Creative Cloud pre študentov za 19,50 € mesačne, vrátane Express (nakoľko ste na akreditovanom štúdiu u nás, ste oprávnení).
- Program Adobe Express následne nie je potrebné inštalovať, beží ako online webová aplikácia