AKR4: Kurz Interaktívny design a multimédiá – interactive designer

flanai

psprau

Získajte komplexné vedomosti a zručnosti pri tvorbe interaktívneho a multimediálneho obsahu pre web, desktopy, obrazovky, TV aj mobilné zariadenia. Spoznajte v teórii aj praxi princípy a špecifíká interaktivity a naučte sa pripravovať multimédiá pre rôzne výstupy – na základe vašej špecifikácie a zamerania, napríklad:

  • webové reklamné bannery, interaktívne komponenty a aplikácie, animovaná grafika, interaktívne prezentácie, hry, rôzny multimediálny obsah pre web, TV, počítače, mobilné zariadenia atd.

Základné informácie o kurze

Organizačná forma vzdelávania: Kombinovaná (prezenčne + dištančne)

  • prezenčne v učebni (praktické projekty, dizajnérske rozbory, tipy a triky, otázky a odpovede),
  • online stretká prezenčne (konzultácie a pokročilé témy, naživo, výklad, diskusia, zdieľanie obrazoviek),
  • dištančne vo vzdelávacom systéme (prípravné témy, teórie, predmety, ukážky a simulácie)

>> viac info: Formy vzdelávania

Cieľová skupina

  • osoby so záujmom o získanie odbornosti a praktických zručností vo zvolenej oblasti digitálneho dizajnu a multimédií – navrhovanie a tvorba multimediálnych a interaktívnych aplikácií – webové bannery, interaktívne komponenty a aplikácie, animovaná grafika, interaktívne prezentácie, rôzny multimediálny obsah a pod.
Profil absolventa

  • Absolvent modulu samostatne navrhuje rozhrania a funkcionalitu interaktívnych aplikácií. Dokáže pracovať s multimediálnymi prvkami a vytvárať ucelené digitálne produkty.
Metódy

  • Teoretická príprava v oblasti multimédií a princípov interaktívneho dizajnu, praktický nácvik v učebni, simulácie v online systéme, testy, praktické projekty
Rozsah kurzu: 72,00 hodín / 6 týždňov,
Bežná cena:  498 €
Zľavnená cena: 220 € (platí ak prichádzate z AKR1, AKR2 alebo AKR3)
Ďalšie informácie: 0948 203 003, info@mlearning.sk
Odborný garant: Mgr. Gabriel Janosdeák, Jaroslav Verlík, Mgr. Art Jozef Kruželák

Časový rozpis priebehu vzdelávania:

  • 1 týždeň: Prístup do vzdelávacieho systému, prípravné kurzy, teórie, predmety
  • 2.-3. týždeň: Nácvik a zručnosti práce v aplikáciach – prezenčne, 2x  týždenne po 8 vyuč. hodín
  • 4.-5. týždeň: Riešenie praktických zadaní – prezenčne, 2x  týždenne po 8 vyuč. hodín
  • 6. týždeň: Vypracovávanie projektu, záverečný test, obhajoba záverečnej práce

Poznámka: časový rozpis je prispôsobiteĺný individuálnym požiadavkám účastníkov a dohode celej skupiny.

Učebné plány a osnovy

Úvod do počítačovej grafiky – 4 hod., z toho 3 hod. dištančne a 1 hod. prezenčne
  • Základné pojmy a rozhľad v odbore
  • Vektorová a bitmapová grafika (princípy, výhody, použitie)
  • Farebné režimy RGB a CMYK
  • Formáty súborov – pre tlač, web
Teória grafického dizajnu – 6 hod., z toho 5 hod. dištančne a 1 hod. prezenčne
  • Čo je to grafický dizajn
  • Dizajn a vedomie jednotlivca – biologické, kultúrne, sociologické aspekty
  • Interakcia s okolím – podnet, reakcia, asociácie
  • Prvky a ich vlastnosti – farba, tvar, velkosť, povrch, symetria
  • Nezámerné hľadanie vzťahov a vzorov – harmónie, kontrasty, línie
  • Zámerné vytváranie prvkov a ich vzťahov – grafický dizajn
  • Základné kamene dizajnu – čiary, rámčeky, rástre, spád, prázdny priestor
  • Pracovné nástroje digitálneho dizajnéra – mriežky, vodítka, pravítka, stĺpce
  • Základné pravidlá dizajnu – jednota, účelnosť, prehľadnosť
Písmo, typografia, layout – 2 hod., z toho 2 hod. dištančne a 0 hod. prezenčne
  • Sadzba, písmo a zlom
  • Anatómia znakov
  • Základné pojmy v typografii
  • Základné typografické prvky a pravidlá
Farby a psychológia farieb – 2 hod., z toho 2 hod. dištančne a 0 hod. prezenčne
  • Farba vo fyzike
  • Viditeľné spektrum
  • Odraz svetla a vnímanie farieb
  • Miešanie farieb
  • Farebný priestor RGB a CMYK
  • Model HSV, LAB a ďalšie
  • Farby a bitový zápis
  • Delenie farieb
  • Farebný kruh a vlastnosti farieb
  • Vnímanie a delenie farieb
  • Farebné harmónie
  • Psychologické pôsobenie rôznych farieb
Princípy interaktívneho dizajnu a multimediálnych aplikácií  – 8 hod., z toho 4 hod. prezenčne a 4 hod. dištančne
/didaktika navrhovania multimediálnych interaktívnych aplikácií/
  • Čo je to interakcia – definícia, princípy, použitie
  • Rozdelenie a typy interaktívnych aplikácií
  • Rozdelenie a typy multimédií
  • GUI design: Graphic user interface – plánovanie a navrhovanie rozhraní
  • Vizuálna logika a užívateľská prístupnosť
  • Interaktivita – princípy interaktívneho dizajnu
  • Typy navigácie užívateľa – UX design
  • Psychologické procesy prijímania, orientácie a zapamätávania si multimediálnych podnetov – Mayer
  • Didaktika, dramaturgia, štruktúrne metafory
  • Multimedia principles – Contiguity, Coherence, Multimedia, Segmenting, Pretraining
  • Niektoré typy interakcií
  • Montáže médií a aplikácií – autorské softvérové zázemie
Teória multimédií – 8 hod., z toho 0 hod. prezenčne a 8 hod. dištančne
  • Technologická teória médií – audio, video, animácia, obraz, text
Adobe Flash /Animate CC – kľúčová aplikácia, podrobný tréning
– 16 hod., z toho 10 hod. prezenčne a 4 hod. dištančne

  • Úvod do programu a rozhranie
  • Vytvorenie dokumentu
  • Panely Vrstvy, Knižnica, Nástroje
  • Kreslenie a vyfarbovanie
  • Symboly – typy, koncept práce
  • Panel Časová os a typy snímkov
  • Základy animácie  – typy, prednastavenia, editor pohybu
  • Texty vo Flashi – classic, dynamic, TLF
  • Tvorba rozhraní aplikácie – plánovanie, grafika GUI
  • Práca s multimédiami – import grafiky, audia, videa
  • Action Script 3 – úvod, koncepty
  • Programovanie základnej interaktivity – udalosti, časová navigácia
  • Načítanie externých obsahov – SWF, grafika
  • Knižnica výstrižkov kódov – panel Code snippets
  • Prehľad ďalších možností – používanie vstavaných komponentov UI
  • Export – SWF, MOV, FLV, EXE, grafické formáty

Cvičné zadania:

  • Projekt 1: Vytvorenie interaktívneho reklamného bannera pre web
  • Projekt 2: Vytvorenie interaktívnej navigácie – fotogaléria
  • Projekt 3: Vkladanie videa a zvuku – interaktívny informačný kiosk
  • Projekt 4: Vytvorenie vzdelávacieho digitálneho objektu – práce s komponentami AS3
Adobe Illustrator Start /alternatívne: CorelDRAW X8/
6 hod., z toho 2 hod. prezenčne a 4 hod. dištančne
  • Úvod do aplikácie
  • Rozhranie a pracovná plocha
  • Vytvorenie a uloženie dokumentu AI
  • Základy kreslenia v aplikácii Illustrator CS6 – ponuky a nástroje
  • Základné a kombinované tvary
  • Nástroj Pero a obkresľovanie
  • Vyfarbovanie, štýly, stopy, symboly
  • Vrsty a Väzby
  • Ukladanie v natívnom formáte a formáte PDF

Praktické projekty: 7 cvičných zadaní na zručnosti

Adobe Photoshop Start /alternatívne: Corel PHOTO-PAINT X8/
6 hod., z toho 2 hod. prezenčne a 4 hod. dištančne
  • Úvod do aplikácie
  • Rozhranie a pracovná plocha
  • Otváranie obrázkov a ukladanie dokumentov PS
  • Základné posúdenie úpravy a korekcie obrázkov
  • Orezanie, vyrovnanie, zlatý rez
  • Tóny, jas a kontrast
  • Farebné vyváženie a farebný režim
  • Rozlíšenie a rozmerová veľkosť bitmáp
  • Niektoré dôležité retušovacie techniky – klonovacie razítko, červené oči…
  • Ostrenie obrázkov
  • Ukladadanie vo formátoch PSD a PDF

Praktické projekty: 11 cvičných zadaní na zručnosti

Adobe Premiere Start – základný tréning – úprava a strih videa
8 hod., z toho 5 hod. prezenčne a 3 hod. dištančne
  • Úvod do Premiere Pro
  • Import materiálu
  • Základný strih videa a zvuku
  • Prechody a efekty
  • Vkladanie titulkov
  • Export filmu – Full HD, web
  • Práca s Media Encoder
Adobe Audition Start – základný tréning – úprava a strih zvuku
8 hod., z toho 2 hod. prezenčne a 6 hod. dištančne
  • Úvod do aplikácie
  • Vytvorenie zvukového dokumentu
  • vytvorenie multitrack dokumentu
  • Základné práce s audiom – import, strih
  • Spájanie klipov, práce na časovej osi
  • Špeciálne korekcie audiostopy – retušovacie nástroje
  • Úprava audionarácie – nahrávanie, vyrovnanie
  • Prehľad efektov a a ich aplikovanie – Normalize, Noise reducing, Filter and EQ
  • Používanie panelu Effect Rack
  • Ukladanie a export – formáty WAU, MP3
Záverečná práca:

  • návrh a vývoj desktopovej a mobilnej interaktívnej aplikácie s multimédiami pre fiktívnu firmu – voliteľný typ a téma – na základe individuálnych potrieb a cieľov účastníka kurzu
  • publikovanie aplikácie pre rôzne zariadenia a platformy – HTML5 (pre web), AIR (natívne mobilné aplikácie pre Android a iOS), ďalej výstupy SWF a EXE (pre desktopové počítače), AVI (výstup vo formáte full HD video)

Forma záverečnej skúšky: Prezenčne

  • Vedomostný test – požadovaná úspešnosť 75 %
  • Obhajoba interaktívnej aplikácie s multimédiami vytvorenej na praktickom výcviku
  • Diskusia, záver
Celkový odborný praktický výcvik – 22 hod., z toho 12 hod. prezenčne a 10 hod. dištančne
Doplnkový seminár: Osobné a odborné kompetencie pre profesie grafikov a dizajnérov na dnešnom trhu práce

  • Rozhľad v odbore
  • Možnosti a formy profesného pôsobenia pre grafikov a dizajnérov na trhu práce
  • Kde hľadať pracovné ponuky z našich odborov
  • Príprava do praxe – oslovenie zamestnávateľa, portfólio, časté otázky a odpovede
  • Príprava do praxe – sebazamestnanie, komunikácia s klientmi, stanovenie ceny práce, pracovné toky
  • Koncepty kľúčových kompetencií a T-zručností
  • Celoživotné vzdelávanie a dovzdelávanie – osobné kariérne plány

Študijné materiály

  •       interaktívne prednášky, ukážky, simulácie, elektronické testy, odborný výcvik,

Literatúra: (všetky publikácie dostupné účastníkom na zapožičanie):

Skúšobné verzie produktov pre štúdium našich kurzov:
Skúšobné verzie Adobe CS6 produktov, Corel X8 a iSpringSuite 8 nájdete v našej online učebni v module SOFTVÉROVÉ KURZY A VÝCVIKY (>>prehľad TU). Lektor vám na úvodnom zácvikovom stretnutí odporučí, ktorú verziu balíka si následne stiahnete a nainštalujete, podľa zvoleného konrétneho kurzu alebo odboru.

Dôležité upozornenie: Pred inštaláciou iných verzií produktov, než Adobe CS6, CorelX8 alebo iSpringSuite 8, sa najprv poraďte s lektorom!

CERTIFIKAT_DTP