AKR1: Grafický design – reklamná a propagačná grafika – grafik, DTP, designer

ai psAdobe_Acrobat_DC_Iconid

Akreditovaný komplexný odborný kurz, na ktorom sa oboznámite s pravidlami a princípmi grafického dizajnu a zásadami navrhovania a spracovávania reklamnej a propagačnej grafiky ako sú napríklad reklamné tlačoviny, letáky, inzercia, vizitky, oznámenia, veľkoplošné tabule, polepy, bilboardy a mnoho ďalších printových materiálov. Súčasťou kurzu sú aj dizajnérske rozbory a budovanie zručnosti práce v programoch InDesign, Illustrator, Photoshop, alternatívne aj CorelDraw X8 a Corel PhotoPaint X8.

Základné informácie o kurze

Organizačná forma vzdelávania: Kombinovaná (prezenčne + dištančne)

  • prezenčne v učebni (praktické projekty, dizajnérske rozbory, tipy a triky, otázky a odpovede),
  • online stretká prezenčne (konzultácie a pokročilé témy, naživo, výklad, diskusia, zdieľanie obrazoviek),
  • dištančne vo vzdelávacom systéme (prípravné témy, teórie, predmety, ukážky a simulácie)

>> viac info: Formy vzdelávania

Cieľová skupina

  • Osoby so záujmom o získanie odbornosti a praktických zručností vo zvolenej oblasti digitálneho dizajnu a multimédií – navrhovanie a tvorba grafických produktov v reklamnej a propagačnej grafike
Požadované vstupné vzdelanie

  • Minimálne SŠ vzdelanie, práca s PC
  • Kurz je vhodný aj pre úplných začiatočníkov
Profil absolventa

  • Absolvent modulu je schopný samostatne navrhovať najrôznejšie grafické tlačoviny v reklamnej oblasti a pripravovať ich pre profesionálnu komerčnú tlač.
Metódy

  • Teoretická príprava v špecifikách vytvárania printovej grafiky a prípravy do tlače, praktický nácvik v učebni, teórie, predmety, štartovacie kurzy a simulácie v online systéme
Rozsah kurzu:  48,00 hodín / 4 týždne
Cena kurzu komplet : 328 €
Možnosť ďalšej odbornej nadstavby: áno, kurzy AKR2, AKR3, alebo AKR4
Cena kurzu za dva odbory AKR1+AKR2: 498 € /ušetríte až 158 €
Ďalšie informácie: 0948 203 003, info@mlearning.sk
Časový rozpis priebehu vzdelávania:

  • 1 týždeň: Prístup do vzdelávacieho systému, prípravné kurzy, teórie, predmety – dištančne
  • 2. týždeň: Nácvik a zručnosti práce v aplikáciach – prezenčne, 2x  týždenne po 8 vyuč. hodín
  • 3. týždeň: Riešenie praktických zadaní a projektov – prezenčne, 2x  týždenne po 8 vyuč. hodín
  • 4. týždeň: Vypracovávanie projektu, záverečný test, obhajoba záverečnej práce

Poznámka: časový rozpis je prispôsobovateĺný individuálnym požiadavkám účastníkov a dohode celej skupiny.

Učebné osnovy a plány

AKR0: Teórie počítačovej grafiky a odborov dizajnu (povinný prípravný):

Úvod do počítačovej grafiky – 4 hod., z toho 3 hod. dištančne a 1 hod. prezenčne
  • Základné pojmy a rozhľad v odbore
  • Vektorová a bitmapová grafika (princípy, výhody, použitie)
  • Farebné režimy RGB a CMYK
  • Formáty súborov – pre tlač, web
Teória grafického dizajnu – 6 hod., z toho 5 hod. dištančne a 1 hod. prezenčne
  • Čo je to grafický dizajn
  • Dizajn a vedomie jednotlivca – biologické, kultúrne, sociologické aspekty
  • Interakcia s okolím – podnet, reakcia, asociácie
  • Prvky a ich vlastnosti – farba, tvar, velkosť, povrch, symetria
  • Nezámerné hľadanie vzťahov a vzorov – harmónie, kontrasty, línie
  • Zámerné vytváranie prvkov a ich vzťahov – grafický dizajn
  • Základné kamene dizajnu – čiary, rámčeky, rástre, spád, prázdny priestor
  • Pracovné nástroje digitálneho dizajnéra – mriežky, vodítka, pravítka, stĺpce
  • Základné pravidlá dizajnu – jednota, účelnosť, prehľadnosť
Písmo, typografia, layout – 4 hod., z toho 2 hod. dištančne a 2 hod. prezenčne
  • Sadzba, písmo a zlom
  • Písmo a anatómia
  • Písmo – základné pojmy
  • Fonty a ich delenie
  • Základné typografické prvky
  • Sadzba textu a druhy sadzby
  • Typografické pravidlá
  • Niektoré najčastejšie chyby
  • Psychológia čítania stránky
  • Prázdne miesta
  • Rovnováha a vyváženosť textu a grafiky, rytmus obsahov
Farby a psychológia farieb – 2 hod., z toho 2 hod. dištančne a 0 hod. prezenčne
  • Farba vo fyzike
  • Viditeľné spektrum
  • Odraz svetla a vnímanie farieb
  • Miešanie farieb
  • Farebný priestor RGB a CMYK
  • Model HSV, LAB a ďalšie
  • Farby a bitový zápis
  • Delenie farieb
  • Farebný kruh a vlastnosti farieb
  • Vnímanie a delenie farieb
  • Farebné harmónie
  • Psychologické pôsobenie rôznych farieb

AKR1: Grafický dizajn: reklamná a propagačná grafika

Kľúčovou aplikáciami v tomto odbore je Adobe Illustrator / Photoshop, alebo alternatívne CorelDRAW / CorelPhotoPAINT.

Adobe Illustrator – kľúčová aplikácia – podrobný tréning /alternatívne: CorelDRAW X8/
12 hod., z toho 8 hod. prezenčne a 4 hod. dištančne
1.ZAČÍNAME V ILLUSTRATORE
– Rozhranie Illustratora: Príkazy a nástroje
– Rozhranie illustratora: Panely a pracovné plochy
– Vytvorenie a uloženie prvého dokumentu
– Kresliace plátna (Artboards) a práca s nimi
– Základné ovládanie dokumentu – lupa, navigátor, ručička
– Nástroje Výber, Priamy výber, Kúzelná palička, Laso – úvodné oboznámenie

2. ZÁKLADY KRESLENIA V ILLUSTRATORE
– Základná pojmológia v Illustratore
– Vytváranie jednoduchých ciest a režimy vyberania
– Spájanie ciest
– Ponuky nástrojov Základných tvarov
– Jednoduché vyfarbenie objektov – výplň, ťah
– Vytváranie skupín z objektov
– Režim izolácie – práce vnútri skupiny objektov
– Zarovnávanie objektov pomocou panelu Zarovnanie
– Používanie vodítok a mriežok k rozvrhom
– Inteligentné vodítka

3.VYTVÁRANIE VLASTNÝCH TVAROV ZO ZÁKLADNÝCH TVAROV
– Vytváranie objektov pomocou paletky Cestár
– Režimy tvarov
– Orezová cesta, Zložená cesta, Spojiť, Zjednotiť, Zoskupiť
– Vytváranie tvarov pomocou funkcie Živá vektorizácia

4.KRESLENIE NÁSTROJMI PERO A CERUZKA
– Predstavenie nástrojov Pero
– Vytváranie rovných a zakrivených čiar – rohové body
– Vytváranie kriviek – kotevné body a úsečky
– Kombinácie úsečiek a kriviek, výber a úprava ciest pomocou Priamy výber
– Prevod rohových a kotevných bodov, odstraňovanie a pridávanie bodov pomocou Pera
– Kreslenie ceruzkou
– Nastavenia vlastností nástroja ceruzka
– Vyhladzovanie čiar pomocou nástroja vyhladenie
– Základy vyfarbovania a výplne čiar a objektov

5.TRANSFORMÁCIE A DEFORMÁCIE OBJEKTOV
– Zmena veľkosti objektov na ploche
– Zmena veľkosti pomocou matematických metód – panel Transformácie
– Práce s ponukou príkazov Transformovať: Zrkadlenie, Otáčanie, Deformovanie, – Skosenie, Prevracanie
– Práca s efektom Transformovať a nástrojom Ľubovoľná transformácia

6.VYFARBOVANIE
– Farebné režimy CMYK a RGB
– Základné princípy vyfarbovania pomocou panelov Farby a Vzorník
– vytváranie a ukladanie vlastných farebných políčok
– Dialógové okno Výber farby
– Dostupné knižnice vzorníkov v Illustratore
– Vytváranie skupín farieb
– Panel Výber farieb (Color Guides)
– Úprava farieb v kresbe
– Maľovanie prechodmi a vzormi
– Vytváranie vlastných vzorov
– Vyfarbovanie grafiky pomocou funkcie Živá maľba
– Panel Kuler
– Prefarbovanie grafiky (variácie) pomocou panelu Prefarbenie (Recolor artwork)

7.PRÁCE S TEXTOM
– O textoch v Illustratore -prehľad možností a funkcií
– Vytváranie bodového textu
– Vytváranie textu v ploche (textový kontajner)
– Zoznámenie sa s tokom textov
– Nástroj Zvislý text
– Nástroj Text na ceste
– Základné úpravy textu – vyfarbovanie, formátovanie
– Sadzba textov v Illustratore – predstavenie ponuky príkazov Voľby textu na ploche
– Stĺpcová sadzba v Illustratore
– Pokročilé typografické možnosti pri práci s textami
– Vytváranie odstavcových a Znakových štýlov a práca s nimi
– Kopírovanie vlastností textu a aplikovanie na iný text
– Obtekanie textu okolo objektu na ploche
– Vytváranie obrysov z textov
– Niektoré efekty a práce s textami – pokrivenie obálkou, efekty štýlov, transformácie

8.VRSTVY
– Koncept práce a organizácie obsahov pomocou vrstiev
– Vytváranie vrstiev a podvrstiev
– Vytváranie skupín vrstiev
– Zobrazovanie, skrývanie, zamykanie a presúvanie vrstiev v poradí
– Vyberanie objektov pomocou panelu Vrstiev – zacieľovanie
– Zlučovanie a izolovanie vrstiev

9.PRECHODY
– Panel Prechody a Nástroj Prechod
– Tipy prechodov
– Vytváranie prechodov kreslením v ploche
– Práce s prechodmi v paneli Prechod pomocou bežcov
– Aplikácia prechodu na niekoľko objektov
– Vytvorenie plynulého farebného prelínania

10.MAĽOVANIE, STOPY
– Štetec a jeho nastavenia – predvoľby
– Štetec Bol brush
– Aplikovanie stopy na ťah štetca pomocou panelu Stopy
– Knižnice stôp
– Kreslenie a úprava ciest pomocou Štetca
– Aplikácia rozsievacích stôp na cesty
– Zmena farebných vlastností stôp
– Používanie kaligrafických stôp
– Používanie stôp so vzorkami
– Efekty ponuky Kliky-háky
– Vytváranie a ukladanie vlastných stôp

11.SYMBOLY
– Koncept a princíp symbolov v Illustratore
– Panel Symboly a vytváranie instancií
– Knižnice symbolov
– Zrušenie väzby na symbol
– Úprava symbolov
– Ukladanie vlastných symbolov do knižníc
– Symboly pre aplikáciu Flash CS5.5

12.EFEKTY
– O efektoch Illustratora a Photoshopu
– Aplikovanie efektov na existujúci objekt – galéria Efektov
– Úprava nastavení efektov
– Úpravy objektu pomocou efektov Pokriviť
– 3D efekty v Illustratore – Obkrúžiť, Vytvlačiť a skosiť
– Mapovanie symbolu na objekt 3D
– mapovanie obrázkov Photoshopu

13.PANEL VZHĽAD A ŠTÝLY
– Sila a výhody panelu Vzhľad
– Úprava existujúcich vlastností a efektov objektu v paneli Vzhľad
– Pridávanie nových vlastností v paneli Vzhľad
– Pridávanie duplikovaných ťahov a výplní
– Používanie grafických štýlov
– Vytvorenie a uloženie grafického štýlu v paneli Grafické štýly
– Práce v paneli Grafické štýly

14.KOMBINOVANIE VEKTOROVEJ GRAFIKY S BITMAPAMI
– O základných princípoch vektorových a bitmapových grafík
– Vkladanie súborov JPG a Photoshopu do dokumentu v Illustratore
– Vkladanie dokumentov iných formátov (PDF)
– Maskovanie a orezávanie bitmapových grafík
– Úprava masiek, vytváranie zložitých ciest a masiek krytia
– Kombinovanie kresieb, obrázkov a textov – sadzba a koláže v Illustratore

15.ILLUSTRATOR A INÉ APLIKÁCIE
– Export a import súborov formátu Adobe Illustrator a Photoshop
– Úprava naviazaných dokumentov a objektov – panel Väzby
– Integrácia Illustratora s aplikáciou Flash CC
– Vkladanie natívnych súborov Illustratora do programu InDesign CC

16.PRÍPRAVA GRAFIKY PRE TLAČ A WEB – EXPORT
– Princíp tlače a tlačových zariadení
– Proces zlučovania grafiky v Illustratore počas prebiehajúceho exportu
– Rastry, farby a priame farby
– Zlučovanie grafík a zlučovanie priehľadnosti
– Rastrovanie efektov Illustratora počas tlačovej úlohy
– Farebné výťažky a pretlač
– Dialógové okno Tlač v Illustratore
– Tlač do formátov EPS, PS, PDF
– Princípy optimalizácie grafiky pre web
– Webové formáty obrázkov a výber vhodného formátu pre rôzny typ grafiky
– Dialógové okno Uložiť pre web a zariadenia (Save for web and device)
– Export webovej grafiky

Praktické projekty:

  • Reklamné a propagačné grafické materiály: vizitka, leták, inzerát, veľkoplošná tabuľa, firemný prospekt, webový baner, potlač CD/DVD
Adobe Photoshop – kľúčová aplikácia – podrobný tréning /alternatívne: Corel PHOTO-PAINT 8/
8 hod., z toho 6 hod. prezenčne a 2 hod. dištančne
1.Vytvorenie prvého dokumentu – základné nastavenia
Rozhranie aplikácie – základný prehľad
Ponuky nástrojov a ponuky príkazov – prehľad
Panely a práce s nimi
Tvorba a správa pracovných plôch

2.Základné práce s dokumentom a obrázkami
Prehľadávanie a správa fotografií pomocou Adobe Bridge (panel Minibridge)
Otvorenie fotografie alebo existujúceho dokumentu .psd
Základné parametre obrázku – formát, rozmer, rozlíšenie, objem
Bitová hĺbka, farebný režim CMYK / RGB
Základné transformačné úpravy obrázku – orez, otočenie, vyrovnanie, perspektíva
Základné charakteristiky obrázku – jas, kontrast, farba
Tónové vyrovnanie svetiel a tieňov pomocou Úrovne a Krivky
Riešenie problémov s lokálnymi tónovými vadami obrázku
Úpravy farebnosti a ladenia obrázku – Odtieň a sýtosť, Filtre, Variácie

3.Výbery
Práce s nástrojmi na Výber – Obdlžník, Elipsa
Výbery od ruky – Kúzelná palička, Rýchly výber
Nástroje Lasa
Vytváranie výberov pomocou Pera – cesty
Kombinovanie nástrojov a techník vyberania
Funkcie dolaďovania výberov – Refine edges
Inverzia výberu ako kreatívna technika
Ukladanie výberov do nových vrstiev
Ukladanie výberov a ciest

4.Práce s vrstvami
Koncept práce s vrstvami v paneli Vrstvy
Vytváranie a duplikovanie vrstiev
Zviditeľňovanie, Zamkýnanie vrstiev
Štýly vrstiev a ich aplikovanie
Režimy prelínaní

5.Nedeštruktívna úprava obrázkov
Princípy a koncepty práce
Špeciálne Vrstvy úprav
Masky vrstiev
Spätná úprava a doúprava vykonaných krokov

6.Základy koláže a fotomontáže
Kombinovanie rastrových obrázkov v projekte Photoshopu
Manipulácia s textami a import vektorovej grafiky do Photoshopu – Smart objects
Vytváranie vektorových tvarov vo Photoshope – základné geometrické tvary
Panel Iné tvary, knižnice Tvarov
Využitie maskovacích techník, komponovania a inteligentných postupov

7.Práce s textami
Pridávanie textových objektov do obrázkov
Formátovanie textov – panely Znak a Odstavec
Štýly vrstiev, aplikované na texty
Špecifiká exportu textov z rastrového editora

8. Nástroje pre maľovanie a grafické štýly
Nástroj štetec vo Photoshope
Nástroj Umelecký štetec histórie
Nastavenie vlastností štetcov
Knižnice stôp štetcov
Možnosti vytvárania vlastných štetcov
Panel Grafické štýly

9.Retušovanie obrázkov a objektov v nich
Retušovacie nástroje a techniky -Healing brush, Klonovacie razítko, Záplata
Nástroje pre lokálne dolaďovanie a korekcie – nástroje Sýtosť, Rozmazanie
Nástroje pre lokálne dolaďovanie a korekcie – nástroje Zosvetlenie, Stmavenie
Guma a nástroje na odstraňovanie pozadia
Retuš v praxi – vyhladzovanie a korekcie pokožky, odstraňovanie vád, odstraňovanie objektov z obrazu, klonovanie a prenos textúra atď.

10.Digitálna chirurgia
Možnosti kompozičných rekonštrukcií obrazu a jeho partií – úprava úsmevu, zväčšenie /zmenšenie očí a iných partií tela, odstraňovanie tukových previsov

11.Špeciálne pracovné techniky
Panel Akcie
Ukladanie vlastných grafických štýlov
3D práce vo Photoshope
Vytváranie vlastných stôp
Export tvarov pre vektorizáciu v Illustrátore

12.Export obrázkov
Ukladanie vo formáte .psd – výhody
Ukladanie do formátov pre tlač – špecifiká PDF z Photoshopu
Export a optimalizácia obrázkov pre web – dialógové okno Uložiť pre web
Tlač grafiky priamo z Photoshopu
Spolupráca a pracovné workflow Photoshopu, InDesignu, Illustratora, Flashu a Dreamweavera

13.Praktické cvičenia a projekty:
10 cvičných príkladov pre zručnosti – výbery, retuše, orezanie, perspektíva, koláž, klonovanie, nastavenie tónov a farieb
Fotomontáž – komplexný projekt
Retuš tváre – komplexný projekt
Digitálna plastická chirurgia – komplexný projekt

Adobe InDesign Start /alternatívne: CorelDRAW X8/
6 hod. z toho 2 hod. prezenčne a 4 hod. dištančne
  • Úvod do aplikácie
  • Rozhranie a pracovná plocha
  • Vytvorenie a uloženie dokumentu INDD
  • Práce so stránkami a šablónami
  • Základné práce s textami
  • Princípy sadzby textov
  • Textové a objektové štýly
  • Typografické pravidlá a nástroje
  • Vkladanie a import externej grafiky
  • Práca s tabuľkami
  • Spätná úprava externých grafík v materských editoroch (panel Väzby)
  • Export dokumentov do formátu PDF pre tlač a formáty web
Príprava do tlače, 4 hodiny, z toho 1 hodina dištančne a 3 prezenčne

  • Čo je to PDF (portable document format)
  • Kontrola dokumentov – obrázky, písma, farby, režimy, priehľadnosti
  • Vytvorenie korektného tlačového súboru zo zdrojovej aplikácie
  • Prepress – kontrola hotového tlačového PDF pred odoslaním do tlačiarne – Adobe Acrobat
Príprava do tlače, 4 hodiny, z toho 1 hodina dištančne a 3 prezenčne
Forma záverečnej skúšky: Prezenčne

  • Vedomostný test – požadovaná úspešnosť 75 %
  • Obhajoba vytvorených produktov na praktickom výcviku
  • Diskusia, záver
Doplnkový seminár: Osobné a odborné kompetencie pre profesie grafikov a dizajnérov na dnešnom trhu práce

  • Rozhľad v odbore
  • Možnosti a formy profesného pôsobenia pre grafikov a dizajnérov na trhu práce
  • Kde hľadať pracovné ponuky z našich odborov
  • Príprava do praxe – oslovenie zamestnávateľa, portfólio, časté otázky a odpovede
  • Príprava do praxe – sebazamestnanie, komunikácia s klientmi, stanovenie ceny práce, pracovné toky
  • Koncepty kľúčových kompetencií a T-zručností
  • Celoživotné vzdelávanie a dovzdelávanie – osobné kariérne plány

Študijné materiály

  •       interaktívne prednášky, ukážky, simulácie, elektronické testy, odborný výcvik,

Literatúra: (všetky publikácie dostupné účastníkom na zapožičanie):

Skúšobné verzie produktov pre štúdium našich kurzov:
Skúšobné verzie Adobe CS6 produktov a Corel X8 nájdete v našej online učebni v module SOFTVÉROVÉ KURZY A VÝCVIKY (>>prehľad TU). Lektor vám na úvodnom zácvikovom stretnutí odporučí, ktorú verziu balíka si následne stiahnete a nainštalujete, podľa zvoleného konrétneho kurzu alebo odboru.

Dôležité upozornenie: Pred inštaláciou iných verzií produktov, než Adobe CS6 a CorelX8, sa najprv poraďte s lektorom!

CERTIFIKAT_DTP